14/02/24

IAT pasatzeko eskatzen diren probak

Ibilgailu guztiek Ibilgailuen Azterketa Teknikoa (IAT) egin behar dute. Maiztasuna ibilgailuaren antzinatasunaren araberakoa da.

Autoek eta motozikletek IAT pasatu behar dute matrikulatu eta lau urtera. Ordutik aurrera, ikuskapena bi urtean behin egin behar da; hamarkada iritsitakoan, urtero eskatzen da IAT. Ibilgailu industrialen kasuan, berrikuspenen programazio ohikoena ezartzen da.

Ibilgailua IATra eramatean, karrozeria, xasisa eta kanpoaldea berrikusten dira; barnealdea; argiak eta seinaleak; emisioak; balaztatze-sistema; norabidea; ardatza, gurpilak, pneumatikoak eta esekidura; eta motorra eta transmisioa.

2023ko maiatzaren erdialdetik beste bi proba daude:

Larrialdiko deien sistema (eCall): 2018tik aurrera homologatutako pertsonek bakarrik bete behar dute.

OBFCM (On-Board Fuel Consumption Meter): OBFCM bakarrik 2021eko urtarriletik matrikulatu direnei aplikatzen zaie.

IAT pasatzean zer berrikusten den

Ibilgailuen azterketa teknikoaren prozesua eta egiaztatzen diren elementuak 10 urratsetan laburtzen ditu AEC-ITVk. Azpimarratu dute prozesuan ez dela elementurik desmuntatzen.

  • 1. Ibilgailuaren identifikazioa: Ibilgailuaren marka, modeloa, bastidore zenbakia eta matrikula dokumentazioan adierazitakoekin bat datozela egiaztatu da.
  • 2. Kanpoko egokitzapena, karrozeria eta xasisak. Ibilgailuaren segurtasuna arriskuan jar dezakeen oxidazio eta korrosio akatsik ez dagoela egiaztatzen da, baita oinezkoentzat arriskutsuak diren ertz biziak ere. Gainera, ateen egoera eta mekanismoak aztertzen dira.
  • 3. Ikuspena: Kristalen eta haizetakoen egoera aztertzen da, baita haizetako-garbigailuen eta haizetako-garbigailuen funtzionamendu egokia ere. Gainera, atzerako ispiluak ikuskatzen dira.
  • 4. Barne-egokitzapena: eserlekuak eta segurtasun-uhalak bezalako elementuak berrikusten dira. Ikuseremua oztopatzen duen ezer ez dagoela ere egiaztatzen da.
  • 5. Argiak eta seinalizazioa: argiztatzeko eta seinaleztatzeko gailuen orientazioa, funtzionamendua eta homologazioa aztertzen dira.
  • 6. Emisio kutsagarriak. Emisio-mailak neurtzen dira, fabrikazio-dataren eta ibilgailuaren erregai-motaren arabera ezarritako mugak baino txikiagoak direla egiaztatzeko. Zarata-maila ere egiaztatzen da.
  • 7. Balaztatzeko gailuak: Balaztatze-sistemaren eraginkortasuna, egoera eta funtzionamendua egiaztatzen dira.
  • 8. Helbidea: Ibilgailuaren egoera eta funtzionamendua gainbegiratzen dira, baita ibilgailuaren direkzioaren elementuak lasaitzeko aukerak ere.
  • 9. Ardatzak, gurpilak, pneumatikoak eta esekidura. Ardatzen, gurpilen eta esekiduraren osagaien egoera orokorra ikus daiteke. Pneumatikoak homologatuak izatea ere.
  • 10. Motorra eta transmisioa: motorraren, bateriaren eta erregai-tangaren egoera egiaztatzen da. Ihes-sistema eta transmisioa ere egiaztatzen dira.
  • 11. Beste osagai batzuk: ibilgailu-motaren arabera, osagaiak eta berariazko dokumentazioa (takografoa, abiadura-mugatzailea, egonkortasunaren kontrol elektronikoa, etab.) egiaztatzen dira).

Eguzki-xafla itsasgarriak aurreko haizetakoan.

Gainera, ‘IATaren prozedura-eskuliburuaren’ azken bertsioan, aurreko haizetakoan eguzki-xafla itsasgarriak instalatzeko baldintzak eguneratu dira. Lehen, lupusaren bidez diagnostikatutako pertsonek gidatutako ibilgailuetan baino ezin ziren erabili. Orain, UV izpien eraginpean egoteari dagokionez ondorio baliokideak dituzten gaixotasunetan xaflak jartzeko aukera zabaldu da, betiere homologatuta badaude. Ibilgailuaren jabeek, gainera, babes gehigarri hori jartzeko behar medikoa justifikatu beharko dute.

Iturria: Consumer aldizkaria